lunes, 14 de febrero de 2011

DISTRETS





Distrets- El Galliner
La sortida d'aquest cap de setmana va ser força moguda, primer vaig dinar amb l'Eli, la cristina el Yi-Fan i la Wafa, altres mentors i mentorats de Banyoles, va estar força bé perquè vàrem parlar de com els havia anat el dia.
Em va fer gràcia una conversa que vaig tindre amb el Yi-Fan, vàrem parlar dels diferents dialectes que es parlen a la Xina, ell em va explicar com era la Xina abans del comunisme, jo li vaig explicar que al Perú es parla el Quechua, una de les llengües més antigues del món, i que possiblement al cap d'uns anys ell parlarà o sabrà una de les llengües més antigues de la Xina o del món, com em va passar a mi, jo de fet no se parlar ni llegir el Quechua, l'he oblidat, de petita em sabia cançons, però la meva mare si que en sap, i de tant en tant em diu paraules.

Després amb l'Eli vaig anar a buscar a l'Iliasse, ens vam trobar amb la seva germana i la seva mare, volien convidar-nos a una infusió però teníem presa perquè havia de reservar pel teatre, perquè l'entrada era gratuïta però amb places limitades. No ens va servir de res corre perquè el noi del teatre ens va dir que no calia reservar, així que vam aprofitar i vàrem veure l'exposició de ciència que havia a la casa cultura, de fet la recomano, em va agradar molt, vaig aprofitar i com faig sempre li feia llegir a l'Iliasse cada rètol, l'Eli i jo també ho vam fer.

Després vàrem anar a l'exposició del quadre de la guerra del Francès, i com encara ens sobrava temps vam anar al museu del cinema, però no vam entrar, ens vam quedar a la botiga, l'Iliasse ens va dir totes les pelis que li agraden i el perquè, ja s'ha acostumat a raonar perquè li agraden les coses.

Com encara ens sobrava temps, l'Eli ens va fer un exercici de dinàmica, que va aprendre al cicle i a la carrera, va ser divertit.

I desprès vam córrer per anar al teatre, estava ple però ens vam asseure al mig, li vaig explicar a l'Iliasse que eren alumnes com ell i que tot l'havien creat ells. Va estar força bé, però potser les últimes representacions eren molt complicades pels nens, perquè fins i tot a l'Eli i a mi ens costava entendre-les. Però ho vam fer força bé. De fet l'Iliasse es va riure força amb les primeres. Tornaran a fer les representacions aquest cap de setmana, si algú vol veure un espectacle gratuït ja ho sap. I bé, m'estendria molt perquè va ser força intensiu amb moltes anècdotes, però lo més important crec que ja l'he dit, fins un altre!